Wednesday, April 23, 2014

"1984" - George Orwell

41.

Pealkiri: "1984"

Autor: George Orwell

Leheküljed: 302

Raamatust: "1984" on aasta, milles elab Winston Smith. Hiigelsuures riigis kehtivad kindlad seadused, millest paljusid pole kunagi mainitud. Igal inimesel on kodus teleekraan, mis teda kakskümmend neli tundi päevas jälgib, analüüsides näoilmeid ning kuulates juttu pealt. Kasvõi üks mõttekuritegu, vale näoilme või unes sosistatud lausejupp, võivad sind igaveseks olemast kustutada. Kõik, mis on Suure Venna vastu, on keelatud - sealhulgas mõtlemine, armastus, nauditavad seksuaalsuhted jne. Lapsed kaebavad vanemate peale ja iga päev kaob inimesi...
Kuigi Winston Smith käitub nii nagu iga teinegi seltsimees - peab vihkamisminuteid, käib tööl ja armastab Suurt Venda, toimub tema peas midagi muud - ta vihkab parteid, vihkab seda maailma ja unistab vabadusest ning üritab selgusele jõuda, kas kõik on alati nii olnud, kas on veel temasuguseid ja kas partei vastu saab astuda... Nendest mõtetest jõuab mees keelatud armulooni ja lõpuks tuppa üks null null...

Arvamus: Ma vist tõesti leidsin oma piibli! Ma ei vaadanud kordagi leheküljenumbrit, ei lapanud lehti, et näha, millal algab uus peatükk - ma lihtsalt lugesin ja lugesin ja kirjutasin tsitaate märkmekleepsudele. Hiljem googeldasin "Orwell'i" ja lugesin tema elust.
Ma ei ole mitte kunagi varem tahtnud ühtegi raamatut kohe uuesti läbi lugeda, aga seda ma tahaksin. Soovitatavalt originaalkeeles, sest ma ei ole mitte iialgi midagi nii head ja mõtlemapanevat lugenud. Usun, et teist korda lugedes saaksid veel paljud mõtted täiesti selgeks ja avastaksin ka uusi.
Absoluutne lemmik!

Hinnang: 10/10


No comments:

Post a Comment