Thursday, July 4, 2013

"Minu Bollywood" - Ragne Jõerand

36.

Pealkiri: "Minu Bollywood"

Autor: Ragne Jõerand

Leheküljed: 280

Sisu: Läksin Indiasse otsima hingerahu ja sisemist tasakaalu, kuid leidsin hoopis armastuse. Ja veel millise! Selles armastusloos on tormilised tõusud ja mõõnad, madalad kired, armukadedad naised, suguvõsa vastuolek ja armukese kättemaks. Pean sageli sulgema silmad ja mõtlema, kas see ikka on tõsi ja juhtub minuga – või on see kõik üks Bollywoodi nõretav film, kuhu endalegi ootamatult olen peaosatäitjaks sattunud.
Ühte tean ma siiski tänu Indiale kindlalt: elada tähendab julgeda armastada just siis, kui armastus on sinu ellu tulnud. Isegi siis, kui sa pole seda otsinud ja selle armastuse vastu tundub olevat kogu maailm: viisareeglid ja elamisload, kultuurid ja perekonnatraditsioonid ning eelnevate elude suhtesasipuntrad. Ent siiani ei ole mul vastust küsimusele, kas armastuse nimel ikka võib tuua ohvriks süütuid hingi ja panna kannatama lapsi. Kas see üldse on armastus, kui õnn ja valu nii tihedalt läbi põimuvad?

Enda arvamus:  Esialgu arvasin ma miskipärast, et tegu on Eesti naisega, kes läks Bollywoodi näitlejaks ja juba see mõte tundus kuidagi... veider. Võtsin selle raamatu raamatukogust sellepärast, et ta oli kõrvuti "Minu Indiaga" ja mõtlesin, et võiks ju siis kaks ühe hoobiga läbi lugeda ja võrrelda.
Tegelikult räägib ka "Minu Bollywood" Indiast (ja kui ma võrdlen neid osasid, mis tõesti Indiast räägivad, "Minu Indiaga", siis võin öelda, et ilmselt on antud sellest riigist tõene ülevaade... kui autorid just midagi omavahel kokku leppinud, hehe). See raamat ei ole tegelikult niivõrd ülevaade mingist riigist, kui lihtsalt üks ülinaljakas, veider ja kihvt lugu, mis annab riigi olemust edasi just läbi nende emotsioonide.
Ma sain ikka tõesti korralikult naerda seda kõike lugedes ja kui ma varem kahtlesin, kas midagi sellist võib tõesti juhtuda, siis nüüd sain ma oma küsimusele ausa vastuse. Võib!
Lugu on Eesti naisest ja India mehest, kes teineteist armastavad, kuid kelle armastust ühiskond eriti toetada ei taha ehk siis vihane eksnaine, vanemad ja olgem ausad - ka vihased naabrid.
Raamatu pealkiri läheb väga hästi sisuga kokku, kuid Bollywoodist tegelikult otseselt juttu ei ole.

Hinnang: 7/10


No comments:

Post a Comment