Tuesday, December 25, 2012

"Minu Tšiili" - Liisi Lõo

103.

Pealkiri: "Minu Tšiili"

Autor: Liisi Lõo

Leheküljed: 319

Sisu: Ma olin 16, kui läksin aastaks vahetusõpilaseks. 16 aastaselt on inimene enda arvates kõige targem – pole veel kujunenud ma-peaksin-mõtteviisi, täiesti alles on aga ma-tahan-suhtumine. Eestis tundus, et keegi ei saa minust aru. Kuid alles Tšiilis, võõras keele- ja kultuuriruumis, sain tõeliselt teada, mida tähendab, kui keegi ei saa aru ühestki sinu sõnast ega mõista ka sinu käitumist.
Sain endale uue pere rahulikus Tšiili linnakeses, kus kõik mitte ainult ei tea kõiki, vaid on omavahel ka suguluses. Oma vahetuspere kaudu ma muutusin. Muutusin nendega sarnasemaks, õppisin nende väärtusi ja tegin need enda omaks. Õppisin, et kõik võib olla teistmoodi ja see ei olegi halb.
Liisi Lõo

Enda arvamus: Kuna minu üks hea sõber soovib vahetusõpilaseks minna just sinna riiki, tahtsin selle raamatu läbi lugeda. Alguses ma muidugi ei teadnudki, et see on kirjutatud vahetusõpilase poolt, kuid antud olukorras oli see loomulikult suurepärane üllatus.
Esiteks valdas mind üsna suur paanika (sest üks asi on lugeda mingist riigist ilma, et sinul või su lähedastel sellega mingit kokkupuudet oleks, aga teine asi on teada, et võib-olla su lähedane sõber satub just samasuguse elu keskele) ja õhku jäi rippuma nii palju küsimusi. Kas tõesti peab ennast kogu aeg külma veega pesema? Kas tõesti peab kõigile põsesuudluseid jagama? Ja need toidud... kirjelduste järgi ikka päris õudsed. Kuid mingiaeg hakkasin oma arvamust muutma ja otsustasin, et Tšiili on kahtlemata üks päris äge koht, kuhu vahetusõpilaseks minna. Kui juba minna, siis vähemalt kuhugi, kus kõik, alates kliimast kuni kommeteni, on hoopis teistsugune.
Samuti meeldis, et autor oli oma loo pannud kirja nagu noorsooromaani. Pidin pidevalt endale meelde tuletama, et kuule, see on päriselt juhtunud lugu ja sa ei saa mõelda, et see tundub naljakas või pole väga loogiline. Minule igatahes väga meeldis. Ainult pilte oleks soovinud veidi rohkem näha, sest pildialbum jäi suhteliselt igavaks.

Hinnang: 8/10


No comments:

Post a Comment