Sunday, October 20, 2013

"Vesi elevantidele" - Sara Gruen

73.

Pealkiri: "Vesi elevantidele"

Autor: Sara Gruen

Leheküljed: 343

Raamatu tagakaanelt: Kui äsja orvuks ja saatuse hoolde jäänud Jacob Jankowski suvalisele mööduvale rongile hüppab, satub ta friikide, petiste ja veidrike maailma. See on «Vendade Benzinide kõige imetlusväärseim etendus maailmas« – teisejärgulise rändtsirkusega, mis Suure Depressiooni tingimustes püüab end vee peal hoida, liikudes lõputult linnast linna ja andes igal õhtul etendusi.
Jacob, veterinaariatudeng, kel peaaegu käes akadeemiline kraad, pannakse hoolt kandma tsirkuse loomade eest. Seal kohtab ta Marlenat, hobustega esinevat ilusat noort staari, kes on abielus karismaatilise, ent probleemse loomataltsutaja Augustiga. Ta kohtub ka Rosie'ga, elevandiga, keda tundub olevat võimatu õpetada, kuni Jacob leiab viisi, kuidas talle läheneda. «Vesi elevantidele» on suurepärase aja- ja kohatunnetusega raamat. See jutustab loo kahe inimese vahel tärkavast armastusest, mis saab jagu uskumatutest raskustest maailmas, kus isegi armastus on vaid vähestele lubatud luksus.

Enda arvamus: Tore ilukirjanduslik lugu, hästi kirjutatud ja kohe näha, et autor oli ka suurt eeltööd teinud. Minu arvates oli natuke liiga vähe tegelasi ja liiga tüüpiline lõpp. Kui tsirkuse osa välja jätta, siis oli kogu ülesehitus üsna ära leierdatud ja mingeid erilisi üllatusi ette ei tulnud.
Tsirkusega on mul kahtlased suhted. Mulle ei ole see mitte kunagi meeldinud, aga ma ei ole seal ka kunagi käinud. Niisiis on lood keerulised. Nüüdseks olen ma lugenud 2-3 raamatut, mis kirjeldab tsirkust ja antud raamat oli nendest kindlasti kõige parem.
Mulle meeldis, et lugu oli kirjutatud meenutusena, andis emotsiooni kõvasti juurde.
Filmi ma ilmselt vaadata ei viitsiks ja enam teist korda üle ka ei loeks, aga üldiselt mulle täitsa meeldis.

Hinnang: 8/10


No comments:

Post a Comment