Thursday, October 31, 2013

"Kuu külm kuma" - Eia Uus

74.

Pealkiri: "Kuu külm kuma"

Autor: Eia Uus

Leheküljed: 272

Sisu: 2004. aasta romaanivõistlusel ära märgitud raamatu keskmes on Tai elitaarses koolis õppiv eestlasest vahetusõpilane Mione. Tegemist on ühelt poolt väga andeka ja kütkestava neiuga, teiselt poolt aga vaevab teda pidev depressioon ja hirm tuleviku ees. Tal tekib armulugu õpetajaga ning ka sellega seoses tuleb tal vastu võtta raskeid otsuseid.
Loole lisab värvi huvitavalt edasi antud Tai olustik. Noore inimese kirjutatud raamat noortest inimestest ning sellena ehe ja usutav.

Enda arvamus: Ma isegi ei mäleta, kus kohast ma esiteks sellest raamatust lugesin. Igatahes rändas see mu "Raamatud, mida lugeda" listi ja täiesti juhuslikult sattusin ka raamatukogus selle peale... Kui ma lugema hakkasin, polnud mul tegelikult õrna aimugi, millest raamat räägib.
Esialgu kartsin ma, et tegu on natukene liiga filosoofilise looga, kus dialooge üldse ei leidu ja kogu tekst on haigutamapanev monoloog. Aga tegelikult ei olnud! Ja mida rohkem ma lugesin, seda enam hakkas see raamat mulle meeldima, sest... see on kirjutatud minust!
Oi, kui kaua aega olen ma otsinud ilukirjanduslikke raamatuid bipolaarsusest ja ma lihtsalt ei ole neid leidnud! Ja raamatupeategelasel, Mionel, oli just see haigus. Ülihea õpilane, aktiivne ja energiline, võimeline ületama kõik raskuseid ja siis... põhjuseta depressiivne ja enesehävituslik.
Ma ARMASTAN seda raamatut, sest see kõik on nii ehe. Mitte midagi pole liialtatud ega rääkimata jäetud. Just niimoodi ongi. Ma leidsin nii palju mõtteid, mis minu peast läbi on käinud (teemal "elu on mõttetu" ja "depressioon") ja vahepeal panin ma lihtsalt raamatu käest ja ahmisin õhku ega suutnud uskuda, et lõpuks-lõpuks-lõpuks on tõesti midagi sellist minu kätte jõudnud.
Kui rääkida sellest armuloost õpetajaga, siis ausalt öeldes ma eriti ei pööranud sellele tähelepanu. See ei olnud minu jaoks nii oluline (aga mõnele jääb see kindlasti väga ette) ja ma pühendusin rohkem Mione mõtetele ja tunnetele.
Minu absoluutne lemmik Eesti kirjanikult!

Hinnang: 10/10




No comments:

Post a Comment