Thursday, October 31, 2013

"Suur Gatsby" - F. Scott Fitzgerald

75.

Pealkiri: "Suur Gatsby"

Autor: F. Scott Fitzgerald

Leheküljed: 180

Sisu: Teose minategelane, Nick Carraway, otsustab ühel päeval kolida suurlinna, et proovida kätt New Yorgi väärtpaberiturul. Segaste sündmuste kaudu tutvub ta oma jõuka, kuid ebamäärase taustaga naabrimehe Jay Gatsbyga. Edasi hargnevad keerulised sündmused ja suhete sasipuntrad, mida täiendavad värvikad, kuulsale džässiajastule iseloomulikud tegelaskujud. Taas kord leiab kinnitust tõsiasi, et raha eest ei saa osta kõike.

Enda arvamus: Otsustasin Gatsby ette võtta sellepärast, et see on praegu päris populaarne teema ja ühtlasi ka klassik. Natukene tekitas kohe kahtlust raamatu paksus (või siis õhuksus), sest klassikud on üldiselt paksud ja kirjeldavad ja venivad.
Kui lugema hakkasin, siis tundsin suurt kergendust, et tegu ei ole paksu raamatuga, sest minu arvates oli kogu lugu natukene sisutühi. Mulle tegelikult täitsa meeldivad sellised konkreetsed ja lühikesed lood, mis keerutamisega ajusid ei piina, aga see raamat lihtsalt ei olnud mulle.
Minu arvates mõjus kogu lugu väga lollilt. Alates sellest armastusest kuni autoõnnetuseni välja. See ilmselt pidi olema traagiline, aga ma pigem naersin ja mõtlesin, et see vist ei peaks päris nii mõjuma.
Ma isegi ei oska seda lugu eriti kritiseerida. Mulle lihtsalt ei meeldinud.

Hinnang: 6/10


No comments:

Post a Comment