Wednesday, July 17, 2013

"Lolita" - Vladimir Nabokov

43.

Pealkiri: "Lolita"

Autor: Vladimir Nabokov

Leheküljed: 376

Sisu: «Lolita» jutustab kõikehõlmavast ja vastupandamatust kirest, mida peategelane, keskealine kirjandusprofessor Humbert tunneb 12-aastase tütarlapse Lolita vastu. Pärast esmakohtumist saab tüdrukust mehe ihalusobjekt ja peagi kasutütar. Pärast tüdruku ema hukkumist asuvad mees ja tema väike nümf autoga teekonnale, mis ei saa lõppeda teisti kui dramaatiliselt. Teos, mis paheliseks peetud sisu tõttu keelustati mitmes riigis, kaasa arvatud kirjaniku sünnimaal Venemaal, on tõlgitud paljudesse keeltesse. Raamat on valitud ka 20. sajandi saja parima ingliskeelse raamatu hulka.

Enda arvamus: Kuulsin sellest raamatust oma tuttava käest, kellel on minuga naeruväärselt sarnane maitse (nii raamatute kui ka kunsti ja inimeste suhtes). Kui tema rääkis Lolitast ja nümfettidest, siis ma teadsin, et ma pean seda lugema. Raamatukoguhoidja pilgutas mulle kavalalt silma ja see pani mind mõtlema, mida veidrat ma nüüd siis laenutasin. Lugedes hakkasin ma aru saama, kuidas võib selline teos mõjuda vanema põlvkonna inimestele, kes ei hakka ilmselt ka iial aru saama "gei-õigustest" ja muust taolisest (ei ma ei üldista, aga räägin üleüldiselt).
Mind ennast võlus kogu raamat tõeliselt. Mulle meeldis sõnakasutus, mida ma tahaksin kirjeldada nagu mingit Claude Monet´i maali. Kogu raamat oli justkui läbikumav, kerge, hõljuv. Ma usun, et ma ei saa seda tunnet siin päriselt edasi anda. See on täpselt selline teos, millele sa elad, kas algusest lõpuni kaasa või vihkad sellest iga peatükki.
"Lolita" on imeline.

Hinnang: 10/10




No comments:

Post a Comment