Saturday, June 15, 2013

"Praktiline nõiakunst" - Reeli Reinaus

32.

Pealkiri: "Praktiline nõiakunst"

Autor: Reeli Reinaus

Leheküljed: 341

Raamatu tagakaanelt: Reeli Reinausi uus romaan kõneleb vaimsetest eneseotsingutest, sõprusest, armastusest ja reetmisest. Tegevus toimub nii olevikus ja minevikus kui ka paralleelmaailmades, nii Eestis, Ameerika Ühendriikides kui Mehhikos. Peategelaste – neiu ja kahe USA kõrgkoolis õppiva noormehe – elud põimuvad ootamatult, mõjutades üksteist rohkem ja sügavamalt kui nad esialgu arvata oskavad. Romaani läbivateks teemadeks on püüd näha elu pealispinnast sügavamale, juhuse tähtsus üksikisiku elus ning inimsuhete haprus ja kramplikkus.

Enda arvamus: Ma olen inimene, kellele ei meeldi raamatukogust laenutatud raamatute esmalugeja olla. Raamat ei paindu kuidagi ja hakkab mind kohe alguses lämmatama. Ma ei tea miks. Ehk tuleneb see sellest, et kui raamat on kapsaks loetud, on see justkui märk sellest, et tegu on hea teosega, mida paljud juba on lugenud.
Niisiis hakkas see raamat mind algusest peale lämmatama. Esialgu oli probleem just lumivalgetes lehtedes, mis ei paindunud kuidagi, kuid hiljem sain aru, et ka sisu mängis vastumeelsusel olulist rolli. Mul tekkis umbes poole peal küsimus: "Miks?" Ma ei saanud aru, mis oli selle raamatu eesmärk, miks see selline oli, miks see kirjutati, mida taheti sellega öelda. Tavapäraselt meeldivad mulle väga sügavamõttelised raamatud, aga selles loos häiris mind midagi nii tugevalt, et raamatu lõpuni lugemine oli lausa piinav. Samuti ei saa ma aru, kuidas saab selle lahterdada noorte kirjanduse alla, mida raamatukogus tehti. See lihtsalt ei sobi.
Ma ei taha selle kõigega öelda nagu raamat oleks olnud halb. Ei olnud. Kirjutatud oli kenasti ja sisu oli väga omapärane, aga lihtsalt minule isiklikult kohe üldse ei meeldinud.
Lisapunkti annan kaanekujunduse eest.

Hinnang: 6/10


No comments:

Post a Comment