Saturday, June 1, 2013

"Klass" - Gerda Kordemets

31.

Pealkiri: "Klass"

Autor: Gerda Kordemets

Leheküljed: 280

Sisu: Lugu ühest pealtnäha tavalisest klassist, kus on oma liidrid ja heidikud. Selles loos on liidriks Anders, kes on poistekamba juht. Kamba põhitegevuseks on joomine, pidutsemine ja ka teiste kiusamine. Eriti suur viha on poistel nohiklikku Joosepi vastu, kelle kaitseks astub välja maalt linnakooli tulnud Kaspar. Iga päevaga võtab lugu aina hullema pöörde ja lõpp on eriti ootamatu, ent loogiline.

Enda arvamus: Ma arvan, et ei leidu just palju inimesi, kes ei teaks, mis on "Klass". Mina nägin filmi, olles päris väike ja juba siis šokeeris see mind tohutult. Kahtlemata andis ka palju mõtteainet. Tegelikult ei ole ma suur filmivaataja ja seepärast olin väga õnnelik, kui nägin, et ka raamat on ilmunud. Raamat on kirjutatud väga usutavalt, võib-olla isegi usutavamalt, kui filmis näha võis. Tegelaste iseloomud ja mõtted avaldusid samuti rohkem.
Palju on ilmselt arutatud, kas Joosepi ja Kaspari käitumine oli vale või õige. Niimoodi öelda tundub veider, sest noh... Ilmselt ei saa kunagi öelda, et selline käitumine oleks õigustatud, aga ausalt öeldes olen algusest peale arvanud, et nende käitumine oli igati õigustatud ja nagu Kaspar kuskil ka mainis - ainus võimalus olukord lahendada. Seda ehk on raske aru saada nendel, kes tänapäeva koolieluga kuigi palju kokku ei puutu, küll mõistavad seda aga õpilased.
Tõeliselt mõtlemapanev lugu.

Hinnang: 10/10


No comments:

Post a Comment