Saturday, June 15, 2013

"Arc de Triomphe" - Erich Maria Remarque

34.

Pealkiri: "Arc de Triomphe"

Autor: Erich Maria Remarque

Leheküljed: 416

Sisu: Lugu saksa arstist, kes elab pagulasena Prantsusmaal. Ravic´i elu on möödunud opereerides ja kohutavale minevikule mõeldes, kui ta kohtab Joan´i. Naisest saab tema kaitsealune ja armastatu. Kuid nagu elus ikka - miski ilus ei kesta igavesti. Ravic arreteeritakse ja saadetakse maalt välja. Kui mees tagasi jõuab, on Joan´il teine mees. Lisaks hakkab Ravici minevik teda kummitama ja on aeg kättemaksuks. Loole lisab traagikat tõsiasi, et iga hetk on puhkemas Teine maailmasõda.

Enda arvamus: Ma armastan Remarque´i teoseid. Minu arvates ei oska mitte keegi teine niimoodi kirjutada. Remarque on geenius, kui teemaks on armastus, sõda ja depressioon. Ta kirjeldab seda kõiki nii lihtsalt ja tabavalt, et suu jääb lahti.
Antud teos ei ole minu arvates Remarque´i parim, kuid samas oli see ikkagi väga hea. Taaskord meeldisid mulle tegelased, keda ma sain samastada oma elus olevate inimestega. Veel meeldis mulle, kuidas oli kirjeldatud Ravic´i ja Joan´i vahelist armastust. Ka lõpp oli suurepärane ja pani kogu asjale "kena" punkti. Seda raamatut on keeruline kommenteerida. Seda peab ise lugema. Soovitan seda inimestele, kes on juba mõnda Remarque´i teost lugenud. Teistel soovitan kõigepealt lugeda "Läänerindel muutuseta".

Hinnang: 9/10


No comments:

Post a Comment