Tuesday, April 9, 2013

"Kõrboja peremees" - A. H. Tammsaare

16.

Pealkiri: "Kõrboja peremees"

Autor: A. H. Tammsaare

Leheküljed: 141

Sisu: Lugu Katku Villust, mehest, kellesse armus Kõrboja talu uus perenaine Anna. Villu ei olnud kuskilt kandist tavaline mees - nooruses meeldis talle ringi hulkuda ja ka oma raevu ei suutnud ta alla suruda. Just seetõttu veetiski Villu aastakese vangis. Vangla muutis laisa poisi töökaks meheks, kes tagasi koju jõudes jääb silma nii mõnelegi neiule. Kahjuks ei ole ühe silmaga mees just suurima otsustusvõimega, ei aita teda ka perekond...

Enda arvamus: Ütlen ausalt, et iseseisvalt ei oleks ma sellise raamatu lugemiseni jõudnud ja kõik, mis on kohustuslik, on ikkagi eelarvamusega loetud... vähemalt enamasti on see minu puhul nii. Tegelikult ei ole ma kunagi osanud Tammsaaret hinnata ja tõepoolest - miks ma isegi peaksin seda tegema, olemata lugenud ühtegi tema teost? Lugedes läbi "Kõrboja peremehe", sain ma aru, milles Tammsaare fenomen seisneb. Enamus "vanast-ajast" kirjutatud raamatud, mis räägivad lihtsatest eesti inimestest, on kirjutatud jube igavalt, keeruliselt ja liiga vanamoeliselt, mis muudab noorte jaoks lugemise äärmiselt ebameeldivaks tegevuseks. Selle raamatuga polnud üldsegi mitte nii! Puudus tavapärane segadus selliste teoste juures. Lugu oli konkreetne, lihtne, arusaadav ja mis peamine - sisaldas endas palju elutarkusi ja suurt põhimõtet. Minu arvates oli tegu väga hea raamatuga, hoolimata sellest, et ma ei suutnud tegelasi päriselt mõista.

Hinnang: 9/10


No comments:

Post a Comment