Thursday, March 13, 2014

"Isiksusepsühholoogia" - Jüri Allik, Kenn Konstabel, Anu Realo jt

30.

Pealkiri: "Isiksusepsühholoogia"

Toimetanud: Jüri Allik, Kenn Konstabel, Anu Realo

Leheküljed: 357

Raamatust: Jüri Allik. Isiksus ja seadumused
Kenn Konstabel. Mis on isiksuseomadused
Maie Kreegipuu. Isiksuse psühhopataloogia (isiksusehäired ja nende tüübid)
Talvi Kallasmaa. Isksus ja kohanemine
Aire Nõlvak, Raivo Valk. Isiksus ja emotsioonid
Helle Pullmann. Identiteet
Anu Realo. Individualism-kollektivism ja isiksus
Kaia Kastepõld-Tõrs. Evolutsiooniline isiksusepsühholoogia
Bruno Mölder. Enesekohase teadmise filosoofilisi käsitlusi

Arvamus: Kui sissejuhatuses mainiti, et tekstide autorid on õpetajad ja seetõttu kasutavad akadeemilist sõnavara, kuid kõik peaks ikkagi arusaadav olema, muutusin ma juba kahtlustavaks. Mul on äärmiselt loll komme lugeda raamatuid kiiresti. Ükskõik, kui raske sisuga nad ka pole, loen ma kõiki raamatuid ühesuguse kiirusega ja saan aru täpselt nii palju, kui ma saan.
Antud raamat oli äärmiselt keeruliselt kirjutatud. Kusjuures meesautorid ajasid asja ikka eriti keeruliseks, naiste poolt kirjutatud tekstile suutsin kuidagi kaasa mõelda.
Raamatus oli muidugi palju huvitavaid mõtteid. Eriti meeldis mulle lugeda isiksushäirete kohta.
Mis jäi mulle aga selgusetuks, oli raamatu formaat. Kui tegu on õppevahendiga, siis võiks eeldada, et inimesed loevad seda ka näiteks autos, ühistranspordis, süües jne. See raamat on aga nii tobedas suuruses, et seda on meeletult raske käes hoida ja järg läheb ka kohe kaduma, kui sa korra pilgu tõstad.

Hinnang: 7/10


No comments:

Post a Comment