Sunday, November 24, 2013

"Hetk enne homset" - Kaja Sepp

83.

Pealkiri: "Hetk enne homset"

Autor: Kaja Sepp

Leheküljed: 336

Raamatu tagakaanelt: Teismelise Erle pere kolib pärast ema uut abielu maale ja ema jääb lapseootele. Maal tekib Erlel kohalikest noortest uus sõpruskond, puhkeb armastus, aga ka konfliktid. Eraldi liiniks kasvab noorte soov pääseda superstaarisaatesse ning sellest tekivad uued võimalused ja probleemid. Kuidas kasvada pereks? Kes on tõelised sõbrad ja kelle peale võib loota? «Hetk enne homset» on 2012. aasta noorteromaanivõistluse võidutöö.

Enda arvamus: Uued noorteromaanivõistluse raamatud pakuvad mulle endiselt huvi kuigi mulle tundub, et hakkan nendest vaikselt juba välja kasvama.
Kõigepealt pean ma ütlema, et sellel aastal on kujundajad eriti head tööd teinud, sest raamat näeb lausa suurepärane välja. Värvid on imelised, raamat paindub korralikult (mitte nagu paar aastat tagasi, kus järg pidevalt ära kadus, sest raamat lihtsalt käes kinni laksas) ja font on heas suuruses. Selle koha pealt suurepärane töö.
Raamat jäi minu arvates natukene igavaks. Olen proovinud ka ise noorteraamatut kirjutada ja alati just sellepärast pooleli jätnud, et endale tundub lugu liiga igav. Ka selle loo puhul ootasin, et midagi rohkem juhtuks peale pisikeste draamade-tülide-probleemide. (Samas on olnud palju võidutöid/avaldatud töid, mis on jällegi liiga märulit täis. Võib-olla on see raamat erandina just hea - rahulik ja lihtne)
Natuke negatiivne oli minu jaoks ka liigne riiete-välimuste kirjeldamine. Kõik viimse detailini. Aga see on rohkem isiklik suhtumine.
Arvestades autori vanust, on ta siiski suurepäraselt ära tabanud tänapäeva teismeliste maailma ja ma ütleksin ka, et maa-elu... Väga meeldis, et kirjeldatud on just maal elavate teismeliste elu (tõsi, põhiliselt küll linna-laste silmade läbi). Ja minu arvates esimese raamatu kohta täitsa hästi kirjutatud + minu ei leidnud raamatust ühtegi roppu sõna, mis on väga tore!

Hinnang: 8/10


No comments:

Post a Comment