Thursday, August 1, 2013

"Tuli" - Mats Strandberg & Sara B. Elfgren

48.

Pealkiri: "Tuli"

Autor: Mats Strandberg & Sara B. Elfgren

Leheküljed: 503

Raamatu tagakaanelt: Engelsforsis muutub olukord üha kuumemaks. Väljavalitud alustavad oma teist gümnaasiumiaastat. Suvi otsa on nad deemonite järgmise sammu ootuses hinge kinni hoidnud. Ent oht ähvardab neid hoopis teisest, täiesti ootamatust suunast. Üha selgemaks saab tõsiasi, et midagi on Engelsforsis tõeliselt valesti. Minevik põimub tänapäevaga, elavad kohtuvad surnutega. Väljavalitud saavad üksteisega üha lähedasemaks ja neile tuletatakse taas kord meelde, et maagia ei leevenda õnnetu armastuse piinu ega paika purunenud südant.
 «Tuli» on kogu maailmas laineid lööva noorte fantaasiatriloogia teine osa. Esimene raamat, «Ring» (e. k. 2012), pälvis Rootsis nii kriitikutelt kui ka lugejatelt väga sooja vastuvõtu ning see esitati Rootsi aasta laste- ja noortekirjandusauhinna Augustpriset 2011. aasta nominendiks.

Enda arvamus: Iga kord, kui ma satun mõne hea sarja otsa, kirun ma seda, kui aeglane ikka see tõlketöö on. Sarja esimene osa oli ülihea, kuid nüüd seda osa lugedes, tundus algus väga segane, sest ma lihtsalt ei mäletanud enam esimesest osast paljusid asju.
Siiski meeldis mulle ka see osa väga ja minu arvates on see üks parimaid noorte-fantaasia sarju. Võib-olla meeldib see mulle lihtsalt sellepärast, et autoriteks on rootslased ja ilmselgelt on nende maailmapilt meie noortega sarnasem kui näiteks Ameerika noortega.
Raamatus on terve hunnik tegelasi, kellel on lisaks ühele suurele probleemile ka veel hunnik enda probleeme. Esialgu on keeruline aru saada, kes on kes, kuid keskpaigaks tundub kõik selge. Natukene veider on, et Väljavalitute seas on viis täiesti erinevat tüdrukut: populaarne iludus, litsakas peopanija, alternatiivne veidrik, paksuke enesehaletseja ja tark nohik. Õnneks tundub nende omavaheline suhtlus siiski üsna realistlik olevat.
Veel võiks veidi norida selle kallal, kelle autorid ära tapsid, sest minu arvates oli ta kõige põnevam tegelane ja üleüldse jäi sellest mulje, et "vabanema kõige ebasümpaatsemast".
Kuid põnevust jätkus lõpuni ja muidu igati hea noortekas.

Hinnang: 9/10


No comments:

Post a Comment