Tuesday, October 9, 2012

"Nullpunkt" - Margus Karu

80.

Pealkiri: "Nullpunkt"

Autor: Margus Karu

Leheküljed: 365

Sisu: «Nullpunkt» on aus ja ilustamata romaan 21. sajandi algusaastate Eesti koolinoorte elust. Peategelasel, probleemsest kodust ja halvast koolist pärit Johannesel õnnestub end ühte Tallinna eliitkooli sisse rääkida, kuid peagi avastab eluterve ja hea huumorimeelega poiss eneselegi üllatuseks, et erinevate kokkusattumuste tõttu on ta klassikaaslaste poolt jõuliselt heidikustaatusse tagandatud ning tema ees seisab vankumatu sotsiaalne blokaad. Esialgu proovib Johannes küll enda mainet päästa, kuid nagu rabalaukas üksida rappides vajub üha sügavamale ja sügavamale, kuni põhja enam pole ja lootust ei paista.
Kui tema elupüramiidi kolm peamist tahku – kodu, sõbrad ja kool – kokku vajuvad, avastab poiss, et elu ei ole sellisena enam elamist väärt ning nurkasurutuna, emotsionaalselt ja füüsiliselt läbiklobituna mõistab, et tal ei ole enam midagi kaotada. Ta jõuab nullpunkti. Ta ei taha enam elada, kuid leiab end kogudes enesetapule alternatiivse lahenduse: ta hakkab enda elu looma selliseks, nagu ise tahab. Johannes ei proovi muuta tingimusi enda ümber, vaid kohandab ennast just selliseks, nagu vaja. Ta töötab välja skeemi, kuidas saavutada populaarsus ja aktsepteeritus ning hakkab seda mineviku survest ja oleviku löökidest hoolimata jõuliselt rakendama.

Enda arvamus: Kui ma esimest korda "Nullpunkti" lugesin, siis see ei meeldinud mulle üldse. Ma ei suutnud aru saada teiste vaimustusest, sest pidasin seda lihtsalt järjekordseks noortekaks. Tegelikult olin ma siis suhteliselt ebaõiglane (ja seda hinnangut mõjutas kindlasti ka see, et lugesin tol ajal põhimõtteliselt ainult noortekaid) ja praegu arvan hoopis teisiti.
"Nullpunkti" põhimõte ei ole tõesti midagi super erilist, kuid mulle meeldib see, KUIDAS raamat kirjutatud on. Mingi sõnakasutus ja stiil teevad sellest raamatust hea raamatu, mis ajab naerma, paneb järele mõtlema ja võib isegi nukraks teha.
Eelmine arvamus (kus ma tegelikult ei leiagi eriti midagi negatiivset... aga siiski...) asub siin.

Hinnang: 9/10


No comments:

Post a Comment