Tuesday, July 29, 2014

"Minu Toba" - Mirjam Johannes

59.

Pealkiri: "Minu Toba"

Autor: Mirjam Johannes

Leheküljed: 232

Raamatust: Mida tähendab olla tänapäeval indiaanlane? Päriselt, mitte mängult. Mängus jooksevad indiaanlased, suled peas, põlislaanes ringi ja peavad jahti. Päris Toba indiaanlased ei ole aga ei ilusad ega glamuursed, neil ei ole uhkeid rüüsid, sulekroone ega šamaanivõimeid. Nad elavad Argentina ja Paraguay piiril ning neid pole kellegi jaoks olemas. Ei neid ega ülejäänud kaht miljonit Argentina indiaanlast.

Toba on porine kvartal ilmetus piirilinnas. See on paik, kus pärast päikeseloojangut kumab taevas tossavate prügikastide kohal vikerkaare värvides. See on paik, kus laste säravad šokolaadisilmad ja kavalad muiged hetkega hingetuks võtavad. Pidin minema Lõuna-Ameerika unustatud väikelinna vabatahtlikuna tööle, et taasavastada rõõm, millega lapsed maailma vaatavad. Toba on minu jaoks väike imedeilm, kus trööstitu reaalsus ligimesearmastuse maagiast kunagi jagu ei saa. Elu Tobas õpetab, et päris indiaanlaseks olemine ei tähenda sulgi ja püstkodasid, vaid kogukonda, koostööd ja jagamist.

Arvamus: Mind jättis see lugu suhteliselt külmaks ja autori stiil ei olnud ka just kuigi meelepärane. Ma sain küll palju teada vabatahtlikest, nende iseloomudest ja veidrustest, kuid ülimalt vähe Tobast, traditsioonidest ja kohalikust elust. Autor korrutas ühtesid ja samasid fakte pidevalt ja kogu raamat ajas mind kohati haigutama.
Tõsi, autor on alles väga noor inimene ja seetõttu võib selle kirjutamispoole täielikult andeks anda, aga ka sisu oli minu arvates kuidagi nigel.

Hinnang: 6/10


No comments:

Post a Comment