Friday, September 27, 2013

"Tervist, proua president!" - Katrin Lust

68.

Pealkiri: "Tervist, proua president!"

Autor: Katrin Lust

Leheküljed: 230

Raamatu tagakaanelt: Kes on Evelin Ilves tegelikult? Milline on ta siis, kui ta ei ole vastuvõttudel või heategevusüritustel kaamerate fookuses? Milline oli ta siis, kui ta ei olnud veel presidendi abikaasa? Katrin Lust on võtnud intervjuusid kümnetelt inimestelt, kes tundsid Evelini juba lapsena, käisid temaga koos ülikoolis, olid kolleegid tema ambitsioonika karjääri algusaastatel.
Lugudest joonistub välja pilt naisest, kes rühib kõhklematult tippu, maadeldes samal ajal oma ebakindluse ja keeruliste lähisuhetega. Kas Evelin Ilvese eesmärk oligi alati saada presidendiprouaks? Ja kas tema unistuse täitumine oli õnnistus või hoopis needus? Kas võim ja raha rikkusid ära tubli, tööka ja sihikindla eesti naise või olid kallid kleidid ning lakkamatu esinemisvajaduse rahuldamine algusest saadik eesmärk omaette?

Enda arvamus: Mulle ei meeldinud, kuidas autor oma seisukohta pidevalt peale pressis. Isegi, kui polnud otse kirjutatud, siis läbi lillede oli suhtumine kogu aeg väljaloetav. Ma arvan, et see ei peaks niimoodi olema.
Ma ei hakka parem rääkima, mida mina isiklikult Evelinist arvan, vaid kirjutan parem sellest, mida ma raamatust arvan. Mulle meeldis, et autor oli teinud palju intervjuusid Eveliniga seotud inimestega, kuid siinkohal ei teadnud ma, kelle juttu tõena võtta ja kelle oma mitte. Kui inimene jääb anonüümseks, võib ta rääkida midaiganes. Kui inimene räägib oma nime alt, siis on üsna tõenäoline, et tema sõnad on paremad kui tema mõtted.
Närvidele käis pidev nimede kordamine. Ma ei ole nii seniilne, et pean viis korda üle lugema, mis kellegi neiupõlvenimi oli.
Üldiselt oleks parem olnud, kui autor oleks suutnud erapooletuks jääda.

Hinnang: 6/10


No comments:

Post a Comment