Monday, May 21, 2012

"Meister ja Margarita" - Mihhail Bulgakov

45.

Pealkiri: "Meister ja Margarita"

Autor: Mihhail Bulgakov

Leheküljed: 488

Sisu: Kirjanik alustas romaani kallal tööd 1928. aastal, püüdes ühendada satiirilise groteski ja fatasmagooria käsitlusega Jumalast ja Saatanast. Algselt polnud romaanis ei Meistrit ega Margaritat, kuid jätkates 1931. aastal vahepeal katkenud tööd, lisandus sinna autobiograafiline Poeet, hiljem meister. Lugejateni jõudis «Meister ja Margarita» esmakordselt 1967. aastal, 27 aastat pärast kirjaniku surma.

Enda arvamus: Eks on vist õige ütlus, et geeniused on alati natukene hullumeelsed. Peetakse ju seda raamatut väga geniaalseks, kuid mina pigem seostaks seda sõnaga "hullumeelsus". Raamatu algus mulle isegi väga meeldis, sest ma arvasin, et tean, mis hakkab juhtuma, kuid kogu lugu läks hoopis teises suunas ja muutus üha fantastilisemaks. Mulle eriti ei meeldi sedasorti raamatud. Geniaalsusel (hullumeelsusel) peab ka piir ette tulema, sest vastasel juhul muutub romaan ajuvabaks ja seda see mulle just tunduski. Tihti tekib sama tunne Vonnegut´i või King´i teoseid lugedes - justkui autor oleks kirja pannud kõik haiglased ideed, mis tal parasjagu peas on. Minu arvates tuleb see Vonnegut´il ja King´il igatahes palju paremini välja kui Bulgakov´il.
Niisiis ei meeldinud see raamat mulle eriti, kuid samas olen õnnelik, et jälle üks klassik loetud.

Hinnang: 6/10


No comments:

Post a Comment