Monday, January 16, 2012

"Tappa laulurästast..." - Harper Lee

4.

Pealkiri: "Tappa laulurästast..."

Autor: Harper Lee

Leheküljed: 286

Sisu: «Laske siniraage niipalju kui te tahate ja tabate, aga pidage meeles, et tappa laulurästast on patt.»
Sellised õpetussõnad annab advokaadist isa Atticus edasi oma lastele, kaitstes loo «tõelist laulurästas» -- musta meest, keda süüdistatakse valge neiu vägistamises 1930-ndate aastate ameerika väikelinnas.
«Tappa laulurästast» (To Kill a Mockingbird) põhjustas sensatsiooni 1960-70-ndate raamatumaailmas ning kogus kiiresti ülemaailmset tunnustust oma intrigeeriva süžee ja võimsa sõnumiga. Nüüdseks on teost trükitud enam kui kolmkümmend miljonit eksemplari (e k esmakordselt 1964), see võitis 1961. aastal Pulitzeri auhinna ja on saanud mitmeid teisi kirjandusauhindu.

Enda arvamus: Ma üldse ei imesta, et see raamat on nii kuulus nagu ta on ja et seda nimetatakse raamatuks, mida kõik ameeriklased peaksid lugenud olema. Kõigepealt on see põnev, siis on selles nii palju lauseid/mõtisklusi, mis panevad ennast samuti mõtlema. Mulle tõesti nii väga meeldis see raamat ja ma olen üliõnnelik, et selle tutvustus mu kirjandusõpikus oli, sest muidu ma poleks sellest võibolla niipea kuulnud. Tõesti soovitan väga nendele, kellele meeldivad seiklusjutud, mis on segatud ka inimeste psühholoogiaga.

Hinnang: 10/10


No comments:

Post a Comment